Sjukvården idag är fascinerande :-)

Jag är inne på min 11:e dag med nackspärren från hell!! Har haft det förut vid ett flertal tillfällen men de brukar ge sig efter ett par tre dagar men inte nu, och nu passar väldigt illa att ha eländet. Mycket på jobbet, flyttförberedelser och annat *sur*

Nu har jag varit hemma från jobbet ett par dagar eftersom jag 1) inte kan utföra mina arbetsuppgifter 2) inte kan köra bil så jag kommer till jobbet 3) har ont som f*n och inte tillför något positivt till mina arbetskamrater.

Inatt, min 11:e sömnlösa, fick jag nog och bestämde mig för att söka hjälp idag. Jag har gjort allt som står i min makt nu. Ätit piller, haft krage, rört på nacken, använt zonsalva och vetekudde. Kort sagt, _jag_ kan inte göra något mer nu. Jag behöver hjälp.

Ringde till vc och talade om hur läget var.Svaret jag fick: Mnja, du får återkomma på fredag för sjukintyg om du inte är bättre.

Gah, jag vill inte ha ett sjukintyg, jag vill ha hjälp.Jag vill att någon kunnig tittar och känner på mig och talar om vad det beror på och vad jag ska göra för att undvika detta i framtiden. Kankse en remiss till någon sjukgymnast eller va f*n som helst. Ett sjukintyg gör mig inte frisk!!!

Det är väl inte konstigt att vi har så hög sjukfrånvaro i Sverige om det är så här det går till. Man går väl inte till doktorn för ett sjukintyg innan man har fått en undersökning. Ett intyg får man väl då allt annat är uteslutet, grr!

Dessutom fyller jag år idag, känns lagom kul när man är stel och sur som en citron.

Tack om du orkat läsa ända hit!


Imorgon bär det av till naprapaten ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback