Uppdatering!

Det blir inte mycket till uppdatering märker jag med detta seeeeega internet...

Veckan har i vilket fall varit fullsmockad från morgon till kväll. Jag har hjälpt min kompis att flyttstäda efter förmåga. Det var då incidenten med Nisca hände, hon verkar inte ha tagit skada av detta alls för jag har passat på att be folk i min närhet att gå fram till bilen när hon sitter där och ge godis. Hon är helt oberörd och tar glatt emot som hon brukar, skönt!

Vi har även hjälpt en kompis till att flytta sen har det varit kurs och hundträning för hela slanten.

Nu i helgen har jag varit på en utbildning om en hundträningsmetod som kallas "släpp kontrollen lös" eller "control unleached". Intressant var det. En metod åt det mjuka hållet som bygger på hundens trygghet och lugn i olika situationer och positiv förstärkning. Jag gillar att få olika inputs när det gäller att träna hund. Finns många bra metoder, det gäller bara att plocka russinen ur kakan och använda det som passar just mig och Nisca.

Mitt bs har legat oförskämt bra trots att det blivit en del ändrade rutiner från dag till dag när det gäller mattider. Jag har varit igång mycket fysiskt och åkt på en hel del låga värden men jag vet att jag måste ställa ner basalen ännu mer. Jag håller på med det ännu och tar lite i taget. Det närmar sig fina värden och det är jag så tacksam för.
Enda jobbiga känningen hade jag i natt runt 02-tiden. Vaknade av att jag mådde pyton, ruskade på Hunken och bad honom öppna en fastis som låg bredvid sängen. Jag var så trött och slut så jag låg fortfarande ner på sidan när jag sörplade i mig den. Vid 06 vaknade jag igen, då hade jag fortfarande sugröret i munnen och festisen stod kvar bredvid kudden uppdrucken, ha ha ha! Väskan med bs-mätaren låg på min mage...Då är man trött.

Imorgon börjar en ny vecka som också är ganska fulltecknad med både det ena och det andra. bara att hugga i....

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback