Tumhållning önskas!

Idag bär det av på återbesök på ögonkliniken. Jag hoppas innerligt att det är bra i mina ögon nu. Tiden som är bokad har utrymme för mer laserbehandling men jag hoppas jag slipper!!! Håll gärna tummarna för det=)

Är det inte bra ännu så pratades det om en operation, urk känner jag bara!

Idag är iallafall dagen när jag kan säga att jag äntligen fått till nattbasalen!!! Morgonvärdena har sakta men säkert blivit lägre och lägre. Jag har flyttat insulin från tider under dagen när jag ofta sjunkit till nattimmarna och nu stämmer det nog! Vaknade med 6,3 mmol. Lycklig!!!!
Inte helt fel att jag lyckats plocka bort 3 E totalt under dygnet heller....
Nu är det bara kvar att se till att jag slipper känningar under dagarna, jag sjunker lågt å fort jag gör något. Hundträningen drabbas mest. Tur att jag har en sån underbar vovve som känner av när jag ligger lågt och stannar upp i allt hon gör tills jag mår bra igen! Älskade Nischunden!

Igår la vi ett enkelt spår på bruks. Hon tog det jättefint trots att hon fick pausa mitt i för att matte skulle ta en festis...90 m men enkel böj och ett enda slut, det behövde hon efter alla utmanande spår hon fått kämpa med. Klicker trixet sitter så bra det kan inför morgondagens avslutning. Hon "städar" 3 saker klockrent med belöning mellan, vi har inte kedjat ihop det ännu men det hinner vi inte, vi har ju bara tränat på detta i 1,5 v...

Solen skiner här idag, ytterligare en orsak till att hoppas på att slippa laser...men förresten det spelar ju ingen roll, dropparna får jag ju oavsett=/

Jag tar gärna emot fler kommentarer ang tatueringen=)

Ha en najs dag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tycker absolut du ska göra tatueringen!! Jag funderade ju själv på en sådan en tur, men jag är nog lite för feg ännu och tänker nog satsa på ett nytt armband istället :)

Postat av: Fia

Hoppas det gick bra på återbesöket så du slipper fler laserbehandlingar!

Skönt att du börjat hitta rätt basaldoser! Jag tycker att mina värden har blivit betydligt bättre sen jag justerade dom senast efter mitt läkarbesök. Jag var så emot att höja basalen men ändå tar jag t.o.m mindre total dygnsdos nu än innan. Så det beror väl dels på att jag ligger bättre och inte småduttar massa för att korrigera då jag inte behöver det så mycket nu :)

2011-05-18 @ 22:28:50
URL: http://insulinbella.wordpress.com/
Postat av: Anna S

Usch. mer laser låter inte kul alls! Hoppas att du slapp, eller att du i alla fall slipper operation.



Skönt för dej att du fått ner morgon blodsockret så bra. Jag har värsta problemen med dem. I morse låg jag på 18. :/ Får ringa och be om hjälp av sköterskan snart.



Ang tatueringen så skulle jag säja go for it. :)

2011-05-19 @ 08:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback