Slut, färdig och förbi...

När man är van att gå hemma och göra saker i sin egen takt är det plötsligt stressigt att passa tider.
Jag var iväg till mitt jobb på APT, gött att träffa alla! Hämtade Mini på fritte, hem och hämtade Storis för att åka tillbaka till stan igen för skytteträning.

Jag och Mini handlade lite medans vi väntade på att Storis skulle bli klar och sen bar det av hem igen...

Jag åkte hemifrån vid 11.00 och kom hem vid 19.00, lång dag för mig.

Jag är inte van att köra så mycket bil ännu (har 2 mil till "stan"), inte van att träffa och prata med så mycket folk och som sagt inte van att passa tider. En del stress har det varit och det har inte blivit många bs tagna under dagen. Misstänker att jag legat lite högt då jag kastade i mig stor lunch till liten bolus innan jag åkte, jag var låg då.

Nu på kvällen låg jag på 11,7 innan vi kastade i oss korv med bröd, sämsta valet av middag men en trött mamma och två trötthungriga barn hade inte ork till mer...

Nu ska jag kolla om en timma igen och faktiskt ha iiiiiis i magen innan jag börjar dutta.

Igår bytte jag infusionsset till pumpen och när jag satte nålen gjorde det nå så djävulusiskt ont! Det gick över efter ett tag och jag verkar ta upp insulinet som jag ska men jösses vad öm jag är runt stället den sitter på nu. Jag måste byta igen tror jag. Jag har aldrig varit med om detta förr med pumpen, har ni?
vet att det kunde svida till och göra onte ibland med sprutorna men det här var mycket värre...

Nu, en välförtjänt varm dusch!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: emmet

det är mkt bättre nu, slipper förhoppningsvis bli sjuk! :)



hoppas att du har haft en bra dag :)



kram!

Postat av: Fia

Är med om det titt som tätt att det svider så djävulskt ont så jag är tvingad att ta ut kanylen & sätta i en ny..skitdrygt! Men en annan grej är också när man satt i en ny och det känns bra. Sen när man tar en bolusdos då svider det så in i norden så man inte vet vart man ska ta vägen!! Hatar när det blir så!

När jag hade Lantus så sved det också ofta men då fixade jag längre kanyler och det hjälpte faktiskt lite!

2011-03-10 @ 20:05:03
URL: http://insulinbella.wordpress.com/
Postat av: Anna S

Ja ,stressiga dagar med mycket att göra är jobbigt.



Jag känner igen att nålen gör ont från förr om åren när jag hade "knapp" och sedan pump.



Nu tar jag sprutor och Lantuset gör väldigt ont att ta ibland. Den sprutan är alltid lite trög med.

2011-03-10 @ 21:37:27
Postat av: Catta

Ja har varit med om de mycket. Men har även lärt mc att de går över med om du avvacktar lite.

Ja måste nästan få så för att vara säker på att insulinet ko mer in då ja får strul med de hela tiden!



Men testa o vänta nästa gng ngr timmar!

Kram catta

2011-03-11 @ 08:08:45
URL: http://http:/cattasblogg.wordpress.com
Postat av: Hanna

Ok, det verkar inte vara ett alldeles ovanligt fenomen då=) Jag hade nålen kvar ett tag men var öm runt hela stället. Igår fick jag ketoner så då bytte jag så den höll inte lika länge som de nålar som inte svider för mig...

2011-03-11 @ 09:14:30
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback