Skum känsla!

Har ni någonsin fått en sån där krypande känsla av att något inte stämmer?
Imorse när jag följde med barnen till skolbussen tyckte jag att något var fel. Grannbarnen kom inte ner, de brukar åka med bussen också...Jag tänkte att de kanske är sjuka först... Sem kom inte lokalbussen, den brukar alltid komma före skolbussen....Jag kliade mig i huvudet och kollade telefonen....Jo, det är måndag...

När vi står där känner jag bara att något är fel men kan inte sätta fingret på vad bara...Helt plötsligt får jag bara en GULP-känsla, ni vet det suger till i magen och man får panik! Jag vet inte varför men jag fick för mig att det var nu i helgen som man skulle ställa tillbaka klockan och att vi egentligen stod en hel timma för sent och väntade på bussen!
Efter diverse tysta svordomar började jag bläddra i mobilen för att kunna ringa skolan samtidigt som jag sa till pojkarna att vi skulle gå upp och ta bilen....Då kommer bussen...Ha ha ha! Gissa om jag kände mig dum? Tur att jag inte hann ringa upp skolan och börja ursäkta mig=D Pojkarna klev på bussen som två frågetecken, jag hann ju inte förklara min tillfälliga sinnesförvirring! Nog ska man lita på sin magkänsla men idag var den fel!

 Ikväll ska jag redovisa mina värden, det är måndag, dagen då vi försöker hålla oss under 10=) Inte på blodigt allvar men för mig är det nyttigt att regelbundet tänka till i doseringar osv...Har inte kollat något ännu men misstänker att jag redan spräckt 10:an med den stress som blev av morgonens misstag, men då är det så=)

Ha en superbra dag!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback