semester...

Idag har jag varit riktigt busig och faktiskt mer eller mindre tagit semester från min bs-mätare...Jag känner ibland att allt stickande och kollande ger mig prestationsångest och press, inte bra.

De senaste två dagarna har varit sjukt jobbiga och stressen över det orsakar ännu mer toppar och dalar.
Så idag, innan jag gav mig iväg på magnetkameraundersökningen, bestämde jag mig för att i möjligaste mån gå på känn och bara sticka om det är jätteviktigt. Jag har tagit 4 blodsocker idag, alla innan bilkörning. Unnat mig lite mer kolhydrater än vanligt och medvetet legat snäppet högre än jag ska bara för att få en dag utan känningar. Det har varit en skön semester=) Välbehövlig, men imorgon är det bara att köra igen!

Undersökningen gick jättebra, jag får svar om ca 1 vecka via min ortopedläkare.

På kvällen hämtade vi hem Nisca igen, det var riktigt skönt. Hon har haft en jättespännande vecka och fått prova mycket nytt men hon blev jätteglad att se oss. De andra hundarna blev nog lite förvånade när hon kom hem och det har varit lite oroligt i vår lilla flock i några timmar men nu är allt som vanligt igen!

Imorgon är det fredag igen, härligt!

Ha en bra kväll!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Fia

Det gör du rätt i som tar semester från allt stickande! Ibland behöver man verkligen bara få känna sig "frisk" och lita på sin kropp att man känner av om man ligger högt eller lågt.

Skönt att röntgen gick bra!

Postat av: Hanna

Ja, det kändes riktigt skönt. Jag blev faktiskt lite mörkrädd när jag insåg att 10 bs om dagen gör att jag hackar i fingrarna 3650 på ett år =O Inte konstigt att man ser ut som man gör på fingertopparna=)

2011-03-26 @ 09:31:19
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Anna S

Många blodprov blir é... Man får stå ut med mycket.



Låter jättebra att ta en dags paus ibland. Tror inte det gör mycket från eller till för kroppen.



Ha det fint!

2011-03-27 @ 18:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback