I min väska då=)

20110307086 (MMS)

I min lilla aftonväska (som jag har i min handväska) finns: *1 Mer för lågt bs *1 paket dextrosol för samma som ovan *Långtidsverkande och snabbverkande insulin om pumpen havererar. (Lantus och Novorapid) *Kanyler till pennorna *En lapp med mina pumpinställningar och doser på pennorna och viss info till sjukvårdspersonal om jag jag kommer till sjukhus medvetslös. *Handsprit *Blodsockermätare med stickor *Stickahålpåfingretojäng med lancetter *Ketonmätare med teststickor I väskan ligger även spritsuddar som jag glömde lägga ur. Brukar inte ta med extragrejer till pumpen om vi åker mindre än en timmas bilfärd hemifrån utan tänker att jag får dutta med sprutan istället. Annat som jag aldrig lämnar hemma är telefon och kalender med mer utförlig info om pumpbehandlingen=)


Kommentarer
Postat av: Ida Alfredsson

Titt så bra. Inte sett din blogg innan fören nu då Emmet länkade. Riktigt bra, finns så mycket konstiga bloggar om diabetes idag.

Postat av: Anna S

Jag har ungefär de sakerna med mej i väskan med. Har börjat köpa Mer eller Festis att ha vid lågt bs. Annars ofta godis.

Smart att ha kontaktuppgifter till vårdgivare uppskrivet.

2011-03-08 @ 20:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback