Glad=))

Läkarbesöket igår gick jättebra! Hba1c låg på 56 enligt de nya måtten och 6,4 enligt de gamla!!
Det betyder att jag sänkt en aning till, läkaren var jättenöjd och gav mig mycket beröm för allt slit, åh vad skönt!! Jag frågade även om mina morgonvärden och detta förbaskade gryningsfenomen. Läkaren tyckte inte att jag skulle ändra några doser ännu, han var så nöjd med värdena under dygnets andra timmar. Han skulle sätta upp mig på att få låna sensorn så fort det går så jag kan kolla hur det ser ut under hela natten så skulle vi ta ställning till ändring av basalen utifrån det.

Fick frågan om jag bara går till läkaren 1 gång/år?
Ja, läkarbesök har jag bara en gång om året men jag tar hba1c var 4:e månad och har besök hos min diabetesköterska de andra gångerna jag tar prover. Mellan de gångerna kan jag ringa när som helst för att få hjälp.

Hur har ni det? Hur ofta går ni på besök hos läkare/sköterska?

Hade 13 mmol/L imorse när jag vaknade, känns väl så där men jag försöker att inte fästa allt för mycket uppmärkasamhet på mornarna nu då...Tränade igår och låg perfekt i bs hela kvällen efter, det är så skönt!! Det känns verkligen att motion stabiliserar mitt bs, jag får mycket större utrymme att kunna ta något att äta utan att behöva dutta extra med pumpen. Igår åt jag halva min middag en timma innan träning till halv bolus. Låg på 4,0 efter träningen och tog därför inget mer insulin till andra halvan av middagen, det slutade med att jag låg på 5,1 och därikring hela kvällen, nice=)

Idag är det städning som gäller, förstår inte vem det är som ställer till här hela tiden;)

Ha en skön dag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, för mig är det också läkarbesök en gång per år som gäller... och däremellan besök hos diab.skötare ungefär var fjärde månad, men det har blivit oftare nu i år när jag haft sensorn så mycket. Jag tror mitt nästa läkarbesök är till sommaren, i juli-augusti någon gång.

Postat av: Sandra

Jag skulle egentligen ha kommenterat ditt inlägg "HÖG" men jag kunde inte... så jag skriver min kommentar här ist :)



Han förstår att hämta juice om jag säger att han ska göra det... och så berättar jag hela tiden vad jag haft för blodsocker och varför jag gör si och så... men jag vet inte hur mycket som fastnar :) Kunnig är han väl inte på det sättet, men det är nog för att jag inte gjort så stor sak av diabetesen under de 5 år vi känt varandra. Det han förstår att jag måste få bättre blodsocker om vi ska kunna ha familj.

2011-03-16 @ 14:24:00
URL: http://ohpoop.papper.fi
Postat av: Anna S

Grattis till bra kvällsvärden.



Jag går till diabetesläkaren en gång per år. Och sjuksköterska två gånger om året utöver det.

Ligger så pass bra i Hba1c nu att jag inte behöver mer. Men jag kan alltid ringa om det är nåt som krånglar eller om jag behöver recept på nåt.

2011-03-17 @ 07:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback