Egotid!

Visst behöver man det??
Egen tid där man själv väljer hur denna dyrbara vara ska spenderas...Jag åkte idag på styrelsemötet och kom hem 2 timmar senare som en ny människa faktist...Social samvaro är fantastiskt, det tog ner min stress och därmed också mitt bs.

Värdena har varit allt annat än bra dessa dagar fyllda av utmaningar i form av liten sjuk/frisk pojke.

Mötet i sig var väl...tja, vad ska man säga?...ett vanligt möte. Det som gav mig energi var lite vuxna ansikten och allmänt prat om hundar=)
Trots fika, jag tog en punchrulle utan extra insulin, så ligger jag nu på 6,6 i bs...

Mini sover (yes!) och jag ska bara vara en liten liten stund innan kvällsbestyren. Hoppas på sol och bra värden imorgon för oss alla diabetesbloggare...eller ja, sol kan ni andra också få, bra värden har nu ju redan =P



Storis njuter av egentid på Aruba!



Mini också...

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej =)

Visst behöver vi Egoboosta ibland, tyvärr blir det alldeles för lite av den varan.Hoppas du mår bra och att du får toppendagar med sol och bra värden hela veckan ut...=D

Kram!

PS.Får jag länka din blogg på min bloggsida?

Postat av: Hanna

Tack! Hoppas att det fungerar bra med allt nytt för dig=) Självklart får du länka...

Lägger en länk till dig också lite senare när lugnet har lagt sig=)

Kram!

2011-03-31 @ 09:20:30
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Anna S

Jag tror att egentid är livsviktigt. Och att skämma bort sej själv nu och då om man kan.



"Märkligt" att stress höjer bs så mycket. Jag märker av det direkt. Spelar ingen roll om jag inte ätit eller tagit en massa extra insulin. Är stressen där för mycket så ligger jag ändå på 15-16 mmol/l utan att det vill ge med sej.



Hoppas också på bra värden för alla. :)

2011-03-31 @ 19:03:39
Postat av: Fia

Åhh har ni vart på Aruba? Vi har vart på Curacao (ön brevid) och gud vad jag längtar tillbaka!!!

Ska vi inte ta och flytta dit allesammans under vinterhalvåret?8)

2011-03-31 @ 20:30:54
URL: http://insulinbella.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Anna S

Ja, stress är ett jäkla påfund. Adrenalin och kortisolet är ju lite svårare att bli av med=/ 12 timmar har jag hört att glykogensläpp kan hålla i sig...Det är surt!



Fia

Jajamen. Vi var där i två veckor för ganska precis ett år sedan=) Helt underbart!!!

2011-03-31 @ 22:24:53
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback