Diabetesprofil

Född: 1978

Diabetessort: Typ 1

Diabetiker sedan: Augusti 1988

Behandlingsform:
Pump (Paradigm Veo)

Insulinsort: Novorapid

Enheter/dygn: ca 20-22 i basal och varierande  bolus beroende på kohydratintag.

Senaste hba1c:
6,4 (56 enl de nya mätningarna)

Kolhydratsfaktor: 1E/14g

Insulinsorter jag haft:Actrapid,Insulatard,Novorapid och Lantus.

Bäst på:
Att ta sjukt många bs. Envis med att få till ett bra förhållande mellan mat och insulin.

Sämst på:
Att inse att det är bäst att äta på en gång vid låga värden. Att be om hjälp. Att byta lancett vid bsprovtagning!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Jag har haft /har de insulinsorterna med + nån till som jag inte minns namnet på. Men jag minns de hemska sprutorna jag hade när jag fick diabetes (-83). Stor skillnad mot idag.



Jag är också urdålig på att byta lancett. Tror jag kan använda min 1000 gånger (utan att överdriva) utan att byta. För det är ju "såå krånligt" enligt mej. :S

2011-03-22 @ 23:52:33
Postat av: Hanna

Tycker jag med att det är=) Ibland kan Hunken fråga om den verkligen sticker hål fortfarande men det är så drygt att hålla på att byta. Inte bytet i sig men allt skräp som blir;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback