Tjipp tjillevipp!

Lite klämkäck rubrik va?

Idag känns det rätt med en sådan. Barnen har lov (äntligen), vi har haft det jättemysigt hela dagen.

Jag var på avslutningen med mina stiliga pojkar på förmiddagen. Efter det åkte vi hem och åt smörgåstårta och daimtårta (fy på mig va;).
När Hunken kom hem från jobbet åkte vi iväg för att låta hundarna bada. Barnen ville också hoppa i men precis när de skulle göra det kom en orm simmande (jag har sjuk ormfobi så jag sprintade till bilen och låste den!!!) då åkte vi till ett annat ställe där de fick simma allihop. Såg en älg på vägen, det gav mig rysningar och lite flashbacks från krocken...

Hem och grilla kött med pommes och beasås (fy på mig igen;) och nu existerar vi bara. Skönt!

Nu till grädden på moset=) Trots en skitdag när det gäller maten så har mina värden sett ut så här:

06.00 4,4
09.00 8,1
12.30 6,9 (innan lunch)
14.30 6,5
16.00 6,6
18.00 7,1 (innan middag)
20.00 6,6


En dag under 10, underbart!!!

Normalt sett brukar det inte vara så här mycket kolhydratsrik och fettrik  mat för mig under en dag men Storis valde lunch (smörgåstårta) och Mini middag (grilla)...Jag utmanade mina nya inställningar för kolhydratsräkningen och har bara använt dubbel bolus till måltiderna och Voila!!!

Hoppas ni har en underbar sommarkväll!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Ormar, och i vatten: hu! Jag är också rädd för ormar.

Vad bra att ni kunde åka till ett annat ställe och ta er ett dopp.



Grattis till utmärkta värden! Mitt socker håller sej också förvånande lågt och bra.Kanske för att jag skippar för mycket kolhydrater. Men det är jättebra att du kunde fixa det me dubbel bolus.



Ha en fin fortsatt helg!

2011-06-11 @ 12:31:29
Postat av: Ninnu

Åh, så perfekta värden!

Postat av: Hanna

Tack snälla ni=)

2011-06-13 @ 23:43:35
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback