7 karlar under kudden=)

eller var det blommor man skulle ha??;) Hursom, jag har hittat mannen i mitt liv så jag kan skippa grönsakerna under kudden på midsommar...

Vi hade en lugn och trevlig midsommar även om den var något kall. Gick på den lokala dansen kring stången i byn och åt supergod grillad mat hos pappa på kvällen, jordgubbstårta blev det med. Jag klarade av doserna brs=D

Igår skulle vi ut med hundarna och lägga spår...Jag (med mitt usla lokalsinne) la ett till stora tiken Jade...Knixade till det lite på ett par ställen och hade blicken i backen för att räkna steg.
Helt plötsligt vet jag inte vart jag är. Ljuden från barnen och hundarna hade försvunnit och det jag trodde var vägen jag skulle komma ut på visade sig vara ett träsk...Fasen då, jag var såååååå dum som tagit av mig hundförarvästen för att det var så kvalmigt, där låg nämligen min festis och mitt dextro=/ Trodde ju bara att jag skulle gå 300 steg i skogskanten.

Som tur var hade jag telefonen med mig så jag ringde till Hunken. Han tjoade men jag hörde inget alls. Då fick jag lite panik och inbillade mig att det började "dra" i benen som vid en känning...

Så, för Jade blev det skarpt läge. Hon fick spåra upp en människa som hade gått vilse på riktigt! Hunken gav sig av på spåret med Mini (tung) på axlarna(!). Jade spårade jättefint men jag hade ju knixat till det på några ställen och där fick Hunken lite panik eftersom jag hade känning mitt ute i skogen. Han manade på henne och visst=) Hon hittade mig=D=D=D

När jag såg henne komma farande i skogen med Hunk, Mini och Festis på släp så släppte min panik, och då försvann symtomen på känning också(!?)

Det är tur att vi spårat med hundarna mycket, Jade är en stjärna på det och det ger en trygghet utan dess like...

De andra hundarna fick varsitt mindre dramatiskt spår som de klarade finfint!

Skogsbravaderna fick min axel att göra ont på kvällen tyvärr. Jag har sovit apdåligt under natten och bs ligger därefter men jag tänker inte gräva ner mig för det! Det är kul att vara aktiv och jag tänker fortsätta med det oavsett=)

Ha en bra dag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Fia

Vilken tur att du blev hittad! Superduktig Jade var!

Det är ofta så om man inte har med sig druvsocker lr liknande så blir man låg eller får den känslan..

Tur att det gick bra iaf!

Postat av: Anna S

Vad skönt att det gick bra!

Känner igen paniken när man har känning, eller tror att man är låg och inte har något med sej.Såklart tusen gånger värre om man dessutom är vilse!



Vad bra att du har Jade och de andra hundarna. Och Hunken.

2011-06-26 @ 17:46:42
Postat av: Linda

ja så känner jag också, läs bara om mitt bio besök häromdagen haha.. falska känningar får man direkt man inte har något med sig. Tur att allt gick bra..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback