Mellanlandning hemma...

Nu är vi hemma till imorgon. Då drar vi iväg till husvagnen...Det ska bli skönt...

Kryssningen var helt ok. Varmt väder gjorde att det var underbart att stå på däck och njuta. Blosdockret låg helt ok hela tiden. Jag var noga med att mäta ofta eftersom jag drack alkohol...eller det lät ju...vi hade barnen med ju så den alkohol som blev var 1 öl och 1 irish coffe på hela kvällen.




Jag är en mästare på att ta blodsockret i handväskan iaf, ha ha ha! Diskret istället för att gå undan på toa eller något. Jag vet inte, jag slänger inte upp allt på bordet på en restaurang och börjar sticka, gör ni?

Jag har en arbetskamrat som mår jättedåligt av blod och nålar och det har fått upp ögonen på mig att det kan vara fler som tycker så, sen gillar jag inte att slabba med blod där folk ska sitta och äta, även om jag vet att jag är helt frisk från smittsamma sjukdomar så vet ju inte andra det...

Idag är det meningen att jag ska fixa irodning allt som ska med till vagnen, tvätta och handla men jag är så seg och kommer inte igång. Hunken jobbar sin sista helg innan semestern så jag är solo med barn och hundar...

Ha en bra dag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Låter som ni haft det trevligt allihopa. :)

Kul att se en bild på hela din familj. :)



Jag kollar också blodsockret i , eller med väskan som skydd.Eller i knät. Om jag är i ett litet sällskap gör jag det ibland öppet men är alltid noga med att fråga om någon har ont av det, för i så fall går jag undan.



Ha det gott!

2011-07-09 @ 21:12:17
Postat av: Fia

Jag är nog en sån som tar bs överallt, när som helst. Det är ju inte så att jag sitter och visar upp att nu ska jag ta blodprov utan gör det fort och diskret ändå. Är ju typ en prick på nån mm blod men visst finns det folk som är känsliga för det med..

Men skulle aldrig gå undan för att ta ett blodprov, alltså är nån känslig skulle jag tex. ta snabbt i knät under bordet och be den personen att inte titta.

Kram

Postat av: Ninnu

Jag sticker mej och mäter nog riktigt var som helst. Ibland brukar jag höra mej för ifall nån har obehag, och då kan jag varna före så den personen kan titta bort under tiden. Men annars får alla bara leva med att jag sticks, det gör jag ju själv oxå :)

2011-07-11 @ 07:52:35
URL: http://bloggen.fi/diabetes
Postat av: Nora

Jag testar blodsockret överallt men med blodsockerväskan nästan helst stäng. Bara stickan är fri så jag kan sätta blod på den. Är också lite diskret, inte för min egen skull utan för andras :)

2011-07-19 @ 09:31:33
URL: http://noragyll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback