Många järn i elden...

Nu är det precis som rubriken avslöjar många järn i elden...

Hunkens sista semestervecka och en hel del att göra. Min bil har börjat krångla igen, laddar ur batteriet om den står ett dygn bara. Batteriet är det inte, förmodligen inte generatorn heller så något tjyvdrar strömmen när bilen står stilla. Det är ett stort problem eftersom jag äntligen ska få börja arbetsträna!! Den 8/8 börjar jag med 2 timmar om dagen, om planeringen går som den ska är jag åter fullt i arbete runt November eller December. Det är otroligt skönt men eftersom vi bor på landet är det väsentligt att jag har en bil att nyttja då. Jaja, det ordnar sig nog.

Annars har vi försökt att åtgärda ett trädäck vi har på framsidan vid ytterdörren. Snön har förstört det med så nu har vi helt sonika tagit bort en stor del och förkortat däcket. Mini har varit med och brytit som en tok, det är en liten 7-åring som kan jobba på=)



Husvagnen ska ha nytt hjullager också så det finns att göra minsann.

Jag har ställt ner pumpen på det mindre basalprogrammet igen och börjat försöka tänka lite mer på vad jag äter. Fick en chock när jag insåg att jag behöver gå ner ca 16(!) kilo...Det känns inte ok alls!
Jag vantrivs så med min tunga kropp och bestämde mig för att nu får det vara nog. Har dragit ner på kolhydraterna drastiskt och kunnat minska på doserna rejält. Håll tummarna för att jag håller ut och fortsätter kämpa nu.

Var iväg idag och köpte en ångkokare, känns som ett jättenyttigt sätt att laga mat på, nu gäller det bara att hitta rätt sätt att göra det på. Dagens försök gick sådär...

Köpte mig även en våg. Det är något jag svurit på att aldrig ha hemma eftersom jag lätt blir lite fixerad vid den men nu tänkte jag väga mig strikt varje fredgmorgon bara för att kunna få lite motivation om det går åt rätt håll, annars finns ju alltid blocket;)

Blodsockret håller sig oerhört jämnt och fnt av dessa förändringar, har legat på 7 hela dagen, det känns som en stor peppning bara det. Annars brukar jag alltid få så mycket känningar när jag äter lite kolisar men nu tror jag att det fixade sig iom basalbytet.

Nu tjafsas det i köket, dags att ta tag i det!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Jessie

De där klarar du galant de vet jag kramis

2011-07-28 @ 22:56:32
Postat av: Hanna

Tack Jessika=) Jag hoppas det! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback