Pumpstrul...

eller stickstrul kanske jag ska skriva... Igår eftermiddag låg jag högt i bs, runt 15 trots att jag tog extra bolusar. Tänkte att det kanske berodde på att jag kännt mig lite krasslig den senaste tiden, då blir jag insulinresistent. Vi åt heller ingen kanondiabetesmat på kvällen (korv och strips) men jag räknade mina kolhydrater och plussade på lite extra utöver det på middagsdosen. Efter att jag lagt Storis vid 21-tiden mådde jag illa. Kollade bs och det låg på 19,0!! Drog i mig ännu mer bolus och kollade efter en halvtimma, nere på 17,7 då. Men efter ytterligare en kvart låg jag på 18,8 igen så då tog jag en stor dos med sprutan och bytte rubbet på pumpen. Hittade inga stopp eller hål i slangen så det måste ha varit så att nålen satt på ett dåligt ställe, det var lite hårt just där den satt.

Eftersom jag bytte allt och låg så högt så blev jag tvungen att ställa klocka och ta några värden under natten. Jag la mig med 15,5 och tog 2 prov under natten. Eftersom jag hade börjat få ketoner och mådde tjyvens när jag la mig så var nog inte tankeförmågan på topp under natten. Jag tog mina värden likt en robot men jag tror inte ens att jag kollade och reflekterade över hur jag låg=/ Imorse när jag tittade igenom mätaren låg jag på 14,4 vid 02.00 och 10,1 vid 04.00. Morgonvärdet blev 5,4, skönt!

Idag känner jag mig bakis, så blir et alltid när jag haft ketoner. Någon mer som upplevt det??

Tänkte också höra om någon provat de
här blodsockervänliga mellanmålen och tycker att de funkar?
Tänkte skicka efter ett provpack men de kostar ju en del så det vore kul att höra innan om någon testat dem?

Återkommer under dagen med listan=)

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback