Men åhhh....

Har legat jättebra hela dagen med mycket kämpande och kontrollerande. Nu stiger jag igen helt utan anledning???? Från 7,1 för en timma sedan till 13,0 nu, ingen mat intagen alls. Förvirrande!

Ibland är den här balansgången jäkligt dryg att gå. Jag kan känna stor irritation när man från sjukvårdspersonal som borde kunna detta säger saker som: "Du borde börja sköta dig bättre" "Du borde testa ditt blodsocker oftare" "Vet du vad du kan och inte kan äta" eller som nu när jag hade ett betydligt bättre hba1c "Nu har du börjat sköta dig igen" Det var en läkare på akuten som sa... Suck!
Just de människorna skulle jag vilja be att försöka gå en hel dag med en puls mellan 55-75 slag/min. Då ska man också hänga med i vardagen som alla andra, springa till tunnelbanan/bussen utan att pulsen höjs (mitt bs sänks mycket och fort vid fys), klara av att hålla många bollar i luften utan att pulsen höjs, se till att den inte understiger 55 slag/min under nattens sömn, delta i träningspass utan höjning och ständigt ständigt ha koll på hur pulsen ligger...Lycka till säger jag bara=/

Ja ja, kvällsfunderingar....Nu måste jag ställa upp basalen och sen får jag kolla trender i datorn imorgon för en ev justering av kvällsbasalen.

Ha en bra kväll!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Emma

Men snälla hur kan man säga så!! Dom skulle bara veta vad vi får genomgå!!

Usch och fy för okunskap!!

Postat av: Anna S

Hej! Jag är ny följare av din blogg.



Hemskt vad du fick höra och inom vården dessutom! Jag har mött mycket okunskap också, även inom vården som ju borde veta bättre. En gång när jag låg inne och äntligen skulle få äta bad jag om ett knäckebröd med skinka.Fick en med ost istället för "diabetiker får inte äta skinka." Well well...



Ja svårt när blocksockret hoppar upp sådär av sej självt! De som inte har diabetes skulle bara veta vilket kämpande det är varje dag. Det är så lätt för dem att kommentera.



Varm hälsning Anna S

2011-02-12 @ 11:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback