Dag 3 då...

Min musiksmak.
Undrar om jag egentligen har en särskild specifik musiksmak?? Det beror lite på vad jag ska göra, lyssnar mycket på radio både hemma och i bilen. Ska jag städa eller träna föredrar jag rock av olika slag. Lyssnar då på Metallica, Guns 'n Roses. Skid Row, AC/DC, Iron Maiden, Ozzy Osbourne osv osv...Rockklassiker står ofta på här hemma när dammtrasan tas fram.

Annars gillar jag akustisk musik (gärna gitarr och piano), ballader och det mesta som spelas på de kommersiella radiokanalerna. Var väldigt förtjust i Amy McDonalds debutskiva, gillar Pink och Katy Perry också.

Min pappa är trummis så jag är uppväxt med hans musiksmak (som jag kallar gubbrock;), Dire Straits, Creedance, Rolling Stones, Beatles, Janis Joplin, Bonnie Tyler samt Fogertys och Knopflers solokarriärer=)

Nä, får nog konstatera att jag är allätare, är det något jag vägrar lyssna på så är det dansband och jazz...

Till något helt annat...Igår hämtade jag ut älgbilen =) från verkastaden och besiktade den. Det kändes så skönt att ha en egen bil här hemma och slippa be om att få låna bil eller att någon kör en överallt. Jag klarar ju att köra kortare sträckor iaf. Idag såg jag fram emot att ta min bil och åka på bassängträningen, skulle bara köra barnen till skolan och tanka upp den så att det var klart. Men tror ni att den startade??? Nope!!! Grr!!! Händer ingenting när jag vrider på nyckeln förutom att alla lysen går igång samt stereon, inte troligt att det bara är att ladda batteriet då va??!! Suck!

Nu ska jag ringa en massa samtal jag har dragit ut på, sista dagen på veckan då kan man inte vänta längre=)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: jessie

Haha den låten får hamna på favoritlåt asg...

Typiskt att den inte ville starta. fick den sitt morgon kaffe då? du kanske glömde mjölken o sockret till då kan de bli lite kinkiga=)

2011-01-14 @ 08:57:46
Postat av: Emma

Hej! Det var inte din kommentar som jag svarade på. Ville bara förklara i ett nytt inlägg hur jag har det eftersom det kanske tolkades som att jag typ inte brydde mig. Men som sagt det var inte till din kommentar. Eller så är det jag som överreagerar eller misstolkar men bara tog det som att jag typ inte visste hur jag ska göra om du läser den andra... =)

Postat av: Hanna

Emma. Förstod det=)

2011-01-16 @ 17:25:58
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback