Dag 10 och 11

Min favoritfärg är nog grönt, lugn färg=)

Mina syskon då. Jag har en lillasyster som fyller 30 i år (hur gammal känner man sig inte då??) Sen har jag en halvbror som är 9 år, vi har samma pappa.

Har inte bloggat nåt i helgen då det har varit lite mycket annat. Alla planer man gör går ju inte alltid som man tänkt sig men det är nog bara att inse att man inte kan styra över verkligheten. I fredags var vi ju på bio på eftermiddagen, det var otroligt roligt och barnen blev riktigt överraskade. Tyvärr höll inte Minis humör och tålamod riktigt hela vägen hem. Han var trött, hungrig och spattig av biogodis så i bilen blev det en riktig konflikt. Svårt att hantera när man tycker att man varit en bra förälder och hittat på något roligt och barnen svarar med att bete sig illa=/ Jag blev arg, Hunken blev arg, Mini var redan arg och tillslut var alla sura och tvära...Ja ja, det är bara att lära sig något av alla situationer och nästa gång får vi förutse mer vad som kan hända.

Lördagen var jättetråkig, hade planerat att träna och hitta på något mer men miss i kommunikationen och ett risigt blodsocker satte stop för det så jag gick och la mig på kvällen utan att ha stuckit näsan utanför dörren mer än att handla lite. Det var det där med planerna va?

Söndagen blev en bra dag ändå. Träning på brukshundklubben med Nisca, en röjning här hemma (skönt) och läxor, duschar och annat inför ny vecka. Kände mig effektiv och nöjd på kvällen=)

Idag har det bara varit en massa tvätt och plock och matlagning för mig.

Mini har en kompis hemma från klassen för första gången, han är jätteglad=D

Herrejösses vilket tråkigt inlägg, du tappre som prkade ända hit:TACK!


Tjing!

Kommentarer
Postat av: jessie

Inte kul när man planerar o hittar på saker o barnen blir arga sen iallafall=(

Kaffe snart då?

kram

2011-01-24 @ 16:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback