Huvudet på skaft...

inte idag iallafall. När barnen har lov vet jag inte om det är helg eller vardag längre. Skulle ju ringa diabetesmott idag och be att få låna en cgs-mätare men jag har varit ganska övertygad om att det har varit söndag ha ha ha!

Får göra ett nytt försök imorgon då.

Hade 3,5 i bs innan middagen som blev rätt sen idag, tror att jag åt en aning för mycket så jag sitter och väntar på att få kolla åt vilket håll det verkar gå. Jag har som mål att hålla mig under 10 hela dagarna men lyckas sällan med det. Det är ju så olika hur mycket man rör sig, äter och annat som det ska tas hänsyn till. Jag räknar kolhydrater för det mesta men ibland är det bara så himla jobbigt att väga och räkna ut ny mat och då tar jag bolus på känn istället. Det slutar med högt bs ganska ofta för jag är så feg när jag höftar...

Well well, någon gång kommer det att sitta det där med doser, mat och motion men ibland känns vägen dit både krokig och lång=)

Hoppas ni är friska och krya!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: sandra

vad har du för värde som liksom är perfekt?

Här skulle vi säga att du är "vikovill", som betyder just att du inte vet vilken dag det är ;)

Postat av: Hanna

Vikovill var ett bra ord, skulle kunna definiera min personlighet egentligen=)

Jadu, perfekt värde beror lite på...Generellt inte över 10 alls, efter maten om jag fick bestämma max 8,0 innan det vänder neråt igen, mitt mellan måltider vil jag ligga någonstans mellan 5,5 till 6,5. Då mår jag som bäst,neråt 4 känner jag att det är en hypo på g.



När jag låg som mest ill efter olyckan kände jag som att jag hade hypo redan runt 8 mmol/L, det var inte kul.



Morgonvärdena är ett stort problem för mig, jag kan räkna på ena handen de gånger jag haft under 10 när jag vaknat sedan jag satte in pumpen, då får jag kämpa som bara den för att vända sockret neråt igen. Inte en bra start på dagen precis=/



Men jag vill understryka att detta är hur jag vill ligga, verkligheten ser helt annorlunda ut än så länge=)

2011-02-28 @ 21:26:49
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Anna S

Hej, ja vissa dagar känns verkligen som de heter nåt annat.Jag tycker det känns som onsdag idag.



Jobbigt med höga värden på morgonen! Jag har samma problem . Har också samma mål värden som dej. Helst under 8 men inte under 5. Svårt att balansera många gånger och ibland lever bs sitt eget liv. Hur man mår mentalt påverkas ju med. För högt eller för lågt och jag tycker att allt är tråkigt.



Ja ,verkligen skillnad på hur man ligger och hur man vill att bs ska ligga. Det är faktiskt omöjligt många gånger.



Hoppas att du har det bra :)

2011-03-01 @ 10:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback