Förvirring...

Tog jag inte en korrektionsbolus imorse när jag som vanligt vaknade med 13 mmol/L??? Har bestämt för mig att jag gjorde det men pumpen säger att så var det inte... När barnen var ivägskickade låg jag på 17,1 urk! Har en känsla av att det beror på en blandad mix av justeringsbehov (om jag kan komma på hur det ligger på natten), stress (jäkla ågrensituation) och sjukdom (darn förkylning).



Ja ja, bara att fortsätta att kämpa. Det är lustigt ändå, här ligger jag helt åt skogen i mina värden, jag kollar bs jättemånga gånger om dagen, försöker justera så gott det går och äta så förnuftigt man kan men det ger inget resultat. En längre tid av den här situationen ger även ett sämre hba1c och då får man pekpinnar för att man inte sköter sig!!?? Mina värden är inte ett mått på hur duktig jag är, jag gör mitt bästa men lyckas inte alltid!

Ska bli intressant att se hba1c i mars nu....hoppas att det håller sig nere!

Ha en så bra dag ni kan i snövädret!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Hej! Nej det är ju verkligen inte ens eget fel om bs hoppar och Hba1c blir högre än vanligt. Verkar som en del därute tror det, även människor inom vården men det är fel. Det är ju som du säjer så mycket annat som påverkar, stress och så som du säjer. Eller insulinresistens. Har själv ofta känt mej anklagad för att missköta mej när jag inte alls gör det. Då känner man sej fel.Nästan som att andra blir arga för att bs höjs.



Jobbigt när man inte minns om man tagit extra insulin eller inte med! Då vågar man ju inte ta en gång till ifall man inte är hundra.

Hoppas att bs rättar till sej för dej och krya på dej med.

2011-02-22 @ 16:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback