Jag är tacksam över min älskade familj!

Känner att bloggen handlat mycket om problem den sista tiden. Problem med diabetes, problem med att bemöta barnen, problem med bilen osv osv...

Visst, det är livet, man stöter på gupp i vägen men ibland får man lite mer perspektiv på saker och ting. Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra. Jag vet att man har rätt att få klaga ibland men när de negativa tankarna överspeglar allt det positiva som jag faktiskt har i mitt liv är det dags att ta sig en funderare.

Jag har känt en stress över det negativa en tid nu och det beror på att jag buntat ihop alla tankar till en onödigt stor svart klump.

Diabetes är en riktig sk*tsjukdom, det är den men jag borde vara tacksam att den just nu håller sig på mattan och samarbetar med mig. Leva här och nu med den oavsett hur det går med subventioneringen av pumpar i framtiden. Mini är en älskad, rolig, pigg unge som sätter oss på prov, men jag hade kunnat vara ensam i detta. Jag har Hunken och vi står i detta tillsammans, han och jag! Bilar, hustak och andra saker är bara materiella ting faktiskt! Om 100 år är det ingen som bryr sig...

regnet öser ner här och jag hade planerat en svamptur i skogen på eftermiddagen, hoppas på ett litet uppehåll då!

Ha en skön helg!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sant ang. pumparna, bättre att leva här & nu men jag har fan svårt att släppa det här ang. subventionen av pumparna.

Jag tänker ofta vilken tur att jag har min man som stöttar mig och ställer upp för mig!

Så jag förstår dig!

Kram

2011-08-20 @ 19:53:13
Postat av: Fia

Glömde fylla i namn på min förra kommentar :p

Postat av: Hanna

Håller helt med! det är svårt att släppa men skönt att kunna vila i tanken att man har den nu iaf=)

2011-08-21 @ 09:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback