Bilf*n...

går nu i graven...Det är då själva fasen att vi ändå lagt så mycket pengar på att fixa den men nu är det stopp...Det ena felet efter det andra dyker upp. Tror att den är ramsne efter smällen, den laddar ur sig när den står ett dygn (elfel), och den drar kopiösa mängder olja, det är det största problemet! Olja är dyrt och den drar oljan helt enkelt för att motorn är slut av någon anledning.

Jag har alltid sagt att jag absolut inte vill ha någon ny bil med lån på, vi har två vilda barn och tre schäfrar, bilen skulle minska i värde bara den stod på gården en kvart. Jag skulle få magsår om Mini skulle råka sparke en lerig stövel på baksidan av sätet eller om hundarna hoppar i en lerpöl när vi är i skogen. Ja, skogen ja...det är också en anledning, vi kör apmycket på leriga skogsvägar och annan utmanande terräng, bilen måste fixa det och då kan man inte hålla på och vara petig med lacken och dylikt...

Hursom har vi hittat en beg bil som vi funderar på, den ska provköras i veckan...


(bilden är från firmans hemsida)

Jag kommer alltid att vara en Volvomänniska, är tacksam att det var en sån jag smällde med, hade nog inte funnits idag annars, det sa polisen med som kom ut till olycksplatsen...
Bilen är inte ny, jag behöver inte få panik om barnen är smutsiga och vovvarna får plats...Ja, vi får se hur det blir...

Annars innefattar just denna dag min första arbetsträning=) Klockan 16 ska jag inf8inna mig på stället jag ska vara på och det känns jätteskönt att vara på god väg att vända livet rätt igen!

Ha en bra dag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Fia

Den ser väldigt ny och fin ut på bilden iaf!8)

Hoppas allt går bra på arb.träningen!!

Kram

Postat av: Hanna

Jo, visst är den nyare än den vi har=) Jag menar att vi inte vill köpa en helt sprillans ny bil, du vet, utan minsta lilla märke eller mil på...då skulle jag få en hjärtinfarkt av att sätta barn och hundar i...Den här har något litet märke på klädseln och någon yttepytterepa, då kan jag vara lugn, ha ha ha!

Allt gick finemang på arbetsträningen!

Kram

2011-08-09 @ 09:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback