Känning, hypo, låg...

U name it...

En jäkla obehagskänsla med hjärtklappning, kallsvettningar, tunnelseende, känsla av att inte kunna ta ett enkelt beslut, känslan av att man nästan kommer att dö om man inte frossar i sig massor av mat....Otäckt är det!

Något som jag märkt sedan en tid tillbaka är att jag ibland inte märker i tid att jag är på väg ner i bs. Då får jag en känning som hoppar på mig bakifrån brukar jag säga=)
Igår hände det när jag satt framför TV:n, Nisca låg bredvid mig i soffan. Helt plötsligt flyger hon ur soffan och bara börjar springa runt i huset. Jag kände då att jag låg lågt i bs. 30 sekunder senare står hon vid mig med min lilla väska!!! Det har aldrig hänt förr att hon så beslutsamt hämtat den. Hon har reagerat på låga bs med att puffa på mig och inte vika från min sida, hon har hämtat väskan på kommando men aldrig spontant=)
Där stod jag, med känning och allt och bara var lycklig. Hunken jobbade ju och barnen sov, tänk att en liten hund kan inge en känsla av trygghet....



Bilden är tagen igår med taskig mobilkamera=)

Ha en bra lördag!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Det är fint att hon förstod och hämtade väskan! :)

Ja, kan tänka mej att det och hon inger stor trygghet.



Läskigt med lågt bs som hoppar på en bakifrån sådär!

För mej är det lättare att känna om sockret går upp än om det dimper ner fort. Märker när jag är nere på 3-nånting.

2011-04-09 @ 11:12:58
Postat av: Sandra

Oj så häftigt! :D

Postat av: emmet

beundransvärt att hunden hämtade din väska, tycker det är skithäftigt :)



låga blodsocker är ju aldrig kul, fick en brak-känning på jobbet i torsdags.. hann precis innanför dörren innan jag fick gå hem igen, mådde BAJS rent ut sagt :/



kram

2011-04-10 @ 14:37:00
URL: http://ettlivsomdiabetiker.blogg.se/
Postat av: Emma

Nejmen gud det är ju så man blir tårögd. Vad charmigt o va duktigt av henne!! Där har du en riktig vän du kan lite på =)

2011-04-11 @ 20:36:30
URL: http://diabetesemmis.wordpress.com
Postat av: Hanna

Ja, hon är duktig min lilla tjej! Lite har vi tränat på detta att hämta och bära väskan och att hon ska känna lukten av ffa låga värden men hon har aldrig kopplat ihop momenten tidigare=)

2011-04-12 @ 09:30:57
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback