Häpp!

Kvällen igår slutade i katastrof....

Bytte allt i pumpen och gav mig själv en korrigering. Trots en ganska stor dos låg jag på 15 när jag skulle gå och lägga mig vid midnatt. Idiotiskt nog tryckte jag i mig 2 extra E för att komma ner ytterligare. Tjong i medaljongen säger jag bara!

Klockan 02 väcker Hunken mig, då har jag legat och gnytt i sömnen, jag är dyngsur av svett och vet knappt vad jag heter. Älsklingen kollade bs och det låg på 2,0!!! *dunkar huvudet i väggen* Varför ska man jaga perfekta värden??? Kunde jag inte ha låtit bli den där sista dutten???

Drack en festis i rasande fart och Hunken bredde mackor till mig. När han kom in i sovrummet sov jag med festispaketet i handen. När han väckte mig kom jag inte ihåg någonting och jag funderade på varför han skulle trycka i mig frukost mitt i natten=)

Alltså, jag gick från ett skyhögt bs med ketoner på 1,3 till ett bs på 2,0....Är det konstigt att man mår dåligt idag??? Nej skulle jag vilja säga...

Idag blir en vilodag för mig!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej Hanna !

Va roligt att du kikade in ! :)

Har förstått att den är fördröjd. Men jag tycker inte att det är så rimligt att ha typ 17 mmol och när jag sticker i fingret har jag bara 2,7 mmol . Den stressar ju bara upp en ! :P

Ska bli himla skönt att lämna ifrån sig den imorgon .



Kram

Postat av: Sandra

Nämen huvvadådi!! (som jag skulle säga på min dialekt ;)) Det där med att kallsvettas är inte alls roligt, och jag blir bara mer och mer tacksam för mina jämna nattvärden ;D Haha.

2011-04-05 @ 11:29:07
URL: http://ohpoop.papper.fi
Postat av: Nina

Jag gjorde tidigare ofta så där, korrigerade för mycket och det slutade allt som oftast i katastrof. På diabetesrehaben i höstas lärde jag mig att korrigera höga värden först vid följande måltid (för oftast kommer de ner av sej själva). Om jag ligger jättehögt (typ 20 och över) korrigerar jag genast, men med mycket lägre doser än tidigare (typ 1-3 enheter).



De låga värdena lär vara farilgare för kroppen än de höga, så därför sade läkarna där att inte ska stressa över de höga så mycket som vi oftast gör :)



Hoppas du mår redan bättre!

2011-04-05 @ 14:00:08
URL: http://www.bloggen.fi/diabetes
Postat av: Fia

Usch hatar när man blir så där låg och svetten bara rinner av en! Blää för såna känningar! (eller för alla känningar men såna dunder känningar är sååå jobbiga!)

Jag har bättrat mig mer och mer när det gäller att inte dutta på för mycket! Jag ger det pumpen föreslår men ibland e det svårt att låta bli om man fortfarande ligger högt och pumpen föreslår 0 enheter..

2011-04-05 @ 17:01:32
URL: http://insulinbella.wordpress.com/
Postat av: Anna S

Tungt! Men vad bra att Hunken märkte hur du mådde och kunde fixa nåt att äta.



Jag tar också för mycket insulin för att få ner det. Har många låga värden pga det. Avskyr över allt annat att ligga högt.



Hoppas du kunde vila dej ordentligt efter denna pärsen.

2011-04-06 @ 11:00:43
Postat av: Amanda ♥

Hej, var med och tävla om en länkning genom att svara rätt på dagens gåta!

2011-04-06 @ 11:08:00
URL: http://amandabp.blogg.se/
Postat av: denise

Vad händer hos dig idag?:) kram!

2011-04-06 @ 11:26:15
URL: http://denisebjrk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback