Äntligen kväll...

Jag har mått pyton hela dagen! Efter nattens bravader hade jag ett bs på 23 igen när jag kollade. Åt frukost och tog 2 E extra för sänkning+frukost. Vis av gårdagen tog jag inte i från tårna när jag korrigerade utan tänkte nöja mig med ett bs på 15 eller mindre fram till lunchen. Vid lunch hade jag fortfarande 19 och tog åter 2 E för sänkning+mat. En timma efter lunchen spydde jag som en gris=(

1,6 i ketonvärde och kroppen gjorde så ont så jag bara kved. Hinkade i mig vatten och tog 1 E till, la mig på soffan och sov 30 min. Vaknade och hade ett bs på 2,4! Festis och 2 smörgåsar, 30 min sömn igen och sen var jag tillbaka på 17...Suck!

Ketonerna var nere på 0,5 vid middagstid men bs ligger skyhögt fortfarande. Insulinet tar bara inte. Jag tror kanske att det är någon infektion på gång...det enda jag kan komma på som förklaring. Har ju bytt allt på pumpen 2 gånger och korrigerat med penna...

Summa kardemumma av detta blev då att det enda jag åstadkommit idag är ett avtryck i soffan=/

Hoppas ni andra haft en bättre dag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Emma

O fy det låter inte roligt alls =(

Måste känna sig riktigt bakis efter en sån dag?!

Postat av: Anna S

Vad jobbigt för dej..! Man mår verkligen inte fint när bs hoppar sådär och man inte får nån rätsida på det.

Det var länge sedan jag kräktes av högt bs/svängningar men vet hur illa man kan må.



Hoppas idag blir lugnare för dej!

2011-04-06 @ 10:55:52
Postat av: Sandra

Ojdå! Hoppas det reder upp sig! :/ Jag vet inte alls hur det känns att må så dåligt av högt bs.. men det låter inte så roligt.

2011-04-06 @ 13:31:24
URL: http://ohpoop.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback