Idag ska jag...

räkna kolhydrater, kul....not! Måste göra ett ryck och försöka sätta mig in allt det där igen om det nu blir tal om pumpbehandling. Det var mer eller mindre ett krav sa läkaren under sista besöket i våras. Jag har haft så dåliga värden ända sedan min sista graviditet 2004 och det sliter på kroppen och livsglädjen må ni tro. Att ha ett socker som svänger mellan värden på 2 och 20 på bara någon timma är riktigt uttröttande, man känner sig sjuk och jag vägrar att göra min diabetes till en sjukdom! Hoppas bara på att mitt landsting godkänner pumpen jag vill ha, en Paradigm med cgs-mätare....dyr men jag tror på den! Vaknade fö övrigt med ett värde på 13 idag=( Undrar vad som händer på nätterna egentligen...

Idag lämnade jag barnen vid bussen i hällregn, inte mysigt! Hann på de 8 minuterna se en fartdåre som höll 100 km/h säkert, han fick tvärnita vid vägarbetet som pågår lite längre fram, hoppas han fick sig en tankeställare. Tre idiotiska omkörningar på den tillfälliga 50-sträckan varav en blev en stor fara för oss då bilen som blev omkörd var tvungen att styra in mot oss vid vägkanten eftersom idioten som körde om fick möte. Jävla galningar!

Igår fick jag en jättefin blomma av mina arbetskamrater, några av dem kom hit och besökte mig, jätteroligt! De hade med sig sin hund så Nisca fick leka med henne, hon var helt slut efter det. Jag är så glad att Nisca är så cool med andra hundar, det går faktiskt att låta henne hälsa och leka med dem och hon har så roligt=)

Idag är det Hunken som lagar middag här hemma. Mini och Storis har haft varsin matlagardag, då de fått välja middag. I tisdags gjorde Mini pannkakor (med viss hjälp av mamma) och igår gjorde Storis Tacos, helt själv!! Det var jättegott trots att jag hade ätit samma till lunch på mitt jobbmöte. All mat som lagas med kärlek smakar underbart!

Nu ska jag kolla sockret igen!

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback