Ketoner=(

Jäklars då!
Jag som haft sån stenkoll på sockret hela julhelgen, julafton hade jag en topp på 9,8 efter all julmat men det var också mitt högsat värde på hela dagen. Åt väldigt begränsat med godis och sötsaker och parerade noga med pumpen. Jag känner inget sug efter sött när sockret ligger stabilt på mig=)

Juldagen fortsatte med bra värden också=)

Imorse när jag vaknade skrek pumpen, ockulsionsvarning (mitt första larm) såg direkt att jag legat på slangen och gjort ett veck på den=/ Vet inte hur länge pumpen larmat men sockret låg på 22 och jag hade utslag på ketonstickorna. Mådde pyton så jag drog i mig en korrigeringsbolus (efter att ha bytt ut allt på pumpen) och försökte vila bort huvudvärken och illamåendet. Drack massor av vatten och vilade lite till och vid lunch var jag nere på 11,0 mmol/L. Haqr fortfarande lite ketoner kvar (0,2) så jag kommer att ta det lugnt imorgon med!

Nu vet jag ju att detta är någonting som kan hända vem som helst men jag blir sååå besviken när den goda trenden bryts=) Vill ju öppna mitt dataprogram och se fiiina kurvor. Den här avstickaren har jag ju inte ens fått njuta av något godsaksaktikgt till innan, hmm...

Hoppas ni alla har haft en bra jul!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad tråkigt =( Hoppas du mår bättre.. Har du diasend eller nåt annat program för bs?

Postat av: Hanna

Jag använder carelink som är en programvara som följer med pumpen. Sen kan man koppla in bs-mätaren med bluetoth så att alla värden går in i pumpen. Datorn läser av all info från pumpen via bluetoth, då ser man precis allt. Doser, bolusdoser, bsvärden och annat som man väljer själv att anteckna. Jag kan skapa rapporter så jag ser trender per dygn, veckor, timmar. Superlätt att upptäcka var man ska justera=)

2010-12-27 @ 20:43:39
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback