kallt kallt kallt...

...här är det 20 minusgrader idag om inte mer! Jag eldar i kaminen för fulla muggar och värmer mig framför den=)

Jag har fortfarande Mini hemma med besvär, han blir nog hemma resten av veckan men då blir han förhoppningsvis helt frisk också...

Igår var vi på medlemsmöte på Köpings brukshundklubb, Hunken är ju ordförande där den här perioden men ska inte vara det nästa period utan då sitta i styrelsen som ledamot, det ska tydligen jag också göra=) Fick förfrågan igår på mötet och känner att visst, jag kan väl prova! Spännande!

Pumperiet går fortfarande bra. I natt när jag tog mitt bs (03.30) så låg det endast på 3,0 mmol/L. Hunken hämtade ett glas juice och sen somnade jag om. Imorse när jag vaknade igen vid 06 låg jag påm 9,0 mmol/L. Med tanke på det låga nattvärdet kan jag ju inte använda detta morgonvärde som referens, vet ju inte om det ligger en höjning av juicen i värdet eller om det är normalt. Jag ligger ju ofta lite högre på morgonen och vill komma ner i ett bra fastevärde. I dagsläget brukar jag ligga runt 7-10 mmol/L och det betyder att jag får ta en större morgonbolus till frukost som sen sänker mig strax innan lunch till för lågt. Vill fortsätta höja basalen på morgontimmarna då jag misstänker att det sker ett sk gryningsfenomen på mig runt 04 på morgonen. Ska ringa ssk idag och prata om det!

Annars ska jag försöka mig på lite städning idag, så mycket som min axel tillåter, tar det i omgångar. Eftermiddagen ska ägnas åt att jaga bildelar till min bil så vi får den att rulla någon gång...

Ha en bra dag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: jessie

Ja de måste vi verkligen=)

Jag jobbar kortpass måndag slutar kl 12 sen onsdag o torsdag=) passar kanske typ tisdag? kram the girl in the city=)

2010-12-01 @ 08:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback