Låååång tid mellan inläggen...

...känner jag att det blir ibland men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om ibland. Vardagslivet lunkar på med sin vanliga lunk och jag har inget intressant att skriva alls.

Här tittar iallafall solen fram och vårkänslorna gör sig påminda igen, men jag tar ingen sol för givet...Snacka om att man blivit lurad av vädergudarna ett antal gånger nu:-) Det är konstigt egentligen, Jag jobbar två mil från mitt hem. Det är alltså två mil söderut. När man kommer till jobbet känns det ändå som om våren är näemare där, hemma är det liksom redig vinter fortfarande medans man på jobbet faktiskt kan se asfalten...

Stackars Hunken fastnade med sin bil i backen upp till vårt hus i fredags kväll pga snöfallet...Han hade varit så snabb att kränga på sommardäcken på den då han hade ett vinterdäck som höll på att separera. Vi valde mellan att byta däck eller köpa nya vinterdäck. Plånboken sa byt! Det fick vi ju äta upp...Det var dock inte så farligt, vi sandade vägen och Hunken tog sats från tårna så var han uppe på ett tjillevipp!

På söndag 5/4 ska min lilla älskling Nisca göra en mentalbeskrivning, det ska bli jättespännande att ta del av hur andra uplever henne. Jag tycker att hon är lite harig utav sig, rädd för mörker och konstiga ljud osv. Men samtidigt är hon en totalt mjuk och öppen hund, gillar alla människor, stora som små, går jättefint ihop med andra hundar och anpassar sig bra till olika situationer. Säger de att hon är vek så tänker jag inte lägga någon vikt vid det för jag har hellre en vek och "snäll" hund som jag känner mig trygg med i alla situationer än en självständig och tuff hund som jag måste ha kraft att hämma...Det gäller bara att komma ihåg att det är samma hund både för och efter Mh:t:-)

Den här veckan är fullspäckad med jobb och annat på fritiden, jag lägtar efter semester nu. Vet bara inte ännu hur det blir med Hunken, om han kommer att kunna vara hemma och ha semester med oss eller om han lyckas få ett nytt jobb som kräver att han ska jobba hela sommaren??? Hur det än blir så ordnar det sig på något sätt. Synd om vi inte kan vara tillsammans som familj men samtidigt vore vi jättetacksamma om det skulle dyka upp något erbjudande eller svar på de jobb han sökt hittills...Det kommer ju fler sommrar att umgås på...

Nu ska jag plocka undan lite innan jag åker till kneget, måste ju se ut som om jag gjort något annat än suttit vid datorn idag:-)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Carro Smarro

Hej vännen, long time no see!!

Jo J frågade faktiskt härom dagen om din karl hade sökt nå nytt jobb eller om han hade något på gång så jag tänkte höra hur det har gått för honom??

Och hur går det för Carmencita och vad den andra nu hette,är det över eller vad har hänt du måste berättta!!!Kram kram tänker på er!

2009-04-16 @ 22:00:41
Postat av: Anonym

Hej vännen, long time no see!!

Jo J frågade faktiskt härom dagen om din karl hade sökt nå nytt jobb eller om han hade något på gång så jag tänkte höra hur det har gått för honom??

Och hur går det för Carmencita och vad den andra nu hette,är det över eller vad har hänt du måste berättta!!!Kram kram tänker på er!

2009-04-16 @ 22:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback