Ingen bra dag alls...

Igår när jag vaknade efter mitt nattpass så var halsen tjockare än tjockast :-( Två stora vita blåsor längst in och jag kände mig hängig som bara den. Idag känns halsen bättre men jag är fortfarande hängig och min mage har pajat totalt. Stress, mycket skit att tänka på och oro gör att jag får ont i magen, nu är den helt paj. Jag får gå framåtböjd för att slippa känna det som om jag har kramp...

Barnen kom hem igår, djupt efterlängtade men pga av att jag mådde så pissigt kändes det som om jag inte kunde ta emot dem och visa dem hur mycket jag saknat dem. Nåja, de var lugna och trötta så efter lite mys framför brasan valde de självmant att gå och lägga sig. De somnade direkt så jag fick en bra stund ändå på kvällen att bara ta det lugnt.

Idag har de tagit bort stygnen på Jade (stora hunden) och såret på magen efter tumören ser ok ut. Men sen har hon två sår på ryggen efter att ha tagit bort två fettknölar och det ena är infekterat:-( Det är helt öppet och ser inte alls bra ut. Det blev en penicillinkur och tio dagar till med tratt på huvudet, när fan ska det ta slut??!!

Usch, bara gnäll idag känner jag så nu ska jag sluta skriva och försöka göra något kul med min lilla uttråkade Nisca. Hon har inte gjort något på länge. Någon måste ju hela tiden se till Jade så att hon inte kommer åt att slicka eller sparka på såren. Nu jobbar Hunken så vi är fast här tyvärr. Jag vill inte sätta Jade i bilburen heller och åka iväg eftersom hon skrapar i såren mot gallret hela tiden där så jag får smita ut på bakgården med Nisca och göra något snabbt så hon får lite utlopp för sin energi...

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback