Fredag...

och ytterligare en helg ledig!!! Skönt!! Det enda som är lite tråkigt är vädret, det blåser storm här. Det har knakat och brakat i huset hela natten så hundarna har varit lite oroliga... Det blev ju inte bättre av att Nisca passade på att förse sig rejält ur ett margarinpaket sent igår. 4 gånger har jag varit ute i smällkalla och blåsiga natta, iklädd endast nattlinne, jacka och gummistövlar. Och det var bara för att magen gjorde sig påmind på vovvan:-/

Nu är jag alltså lite trött och faktiskt på lite dåligt humör, känns inte alls bra. Förhoppningsvis vaknar Hunken tidigt efter sitt nattskift idag så jag kan passa på att vila lite.

Dagens Mini:

Jag:-Hörru, Mini! Vill du inte rita lite?
Mini:- Näe, jag kan inte det...
Jag:- Joho, du har ju ritat så många fina teckningar till mamma
Mini:- Om du har så många fina behöver jag väl inte rita fler....

Ja, det är logik på hög nivå det:-D

Imorse vaknade jag av att en  envis fluga kröp omkring på mitt ben, den vägrade ge upp trots att jag viftade på den flera gånger. När jag tänder lampan för att gå och hämta flugsmällan ser jag att det är två (!) fästingar som kryper omkring på mitt ben och rekar efter helgmenyn!!! YYYÄÄÄÄCCCCKKK!!! Trodde att de "#¤&"¤ djuren hade gått i ide nu eller vad de nu gör om vintrarna:-( Nackdelen med husdjur det där....

Nu ska jag laga pyttipanna åt Mini!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anonym

och ja hade en på mig efter skogspromenaden o det kryper ännu=(=(=(=(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback