Barnfritt var det här...

Höstlov är det och barnen drog till farmor redan i söndags. Det har varit tomt....och skönt hemma. De återvänder på onsdag kväll igen och då är det en mamma och en hönspappa (hahahaha Hunken, så är det!) som längtat och laddat batterierna lite. Jag sitter på nattjobb med jätteont i halsen:-( hoppas bara att det inte blir mer än så här...har inte råd att vara hemma från jobbet mer nu...

Hunken ringde precis och sa att det var halt på vägarna och minusgrader...Shit, jag har varken vinterdäck eller isskrapa till bilen, blir kul imorgon bitti när jag ska hem, trött och jäklig efter vaken natt, brr!!!

Är så sugen på att göra något roligt. Något socialt och vuxet. Det känns som om det bara går runt just nu. Natta barn och jobba och städa. Vill klä upp mig lite någon kväll och få känna mig lite fin. Vad säger du Hunken???

Jag måste få ur mig lite aggressioner så jag tänkte göra en lista på små saker som irriterar mig just nu:

1. Att hoppa in i en varm dusch och sedan upptäcka att shampot och balsamet man nyss köpt står kvar i köket, hände igår!
2. Att börja laga en maträtt och sedan upptäcka att det fattas buljong eller något annat man alltid har hemma utom just då!
3. Att tokspringa från bilen och fumla med nycklarna för att man hör att telefonen ringer inne och precis när man lyckas lyfta luren och flämta hallå så lägger den andra på, grr!
4. Att vara barnfri och ladeig och ändå vakna klockan 07 på morgonen.
5. Att ta på sig de enda rena jeansen man har för att sedan spilla tandkräm på dem.
6. Att åka hemifrån och efter fem minuter upptäcka att väskan ligger kvar hemma med allt man behöver i den.
7. Att tjäna en slant extra en månad och genast få en extra räkning så pengarna ryker innan de ens har kommit in på kontot.

Ja, listan kan göras lååååång, jag är en mycket bitter och lättirriterad person mellan varven:-)

Nu ska jag ta och kolla lite repriser på sjukhuset och få tiden att gå så jag få åka hem och soooova någon gång.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: jessie

våran data är upp ätet av virus därför har ja ej bloggat o komma ej blogga på ett tag.

Kaffe snart så vi kan disskutera livet HAHAHAHA

2008-10-30 @ 08:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback