Barnaglädje...

I lördags väckte vi barnen och sa åt dem att klä på sig för att vi skulle åka någonstans. Nyfikna som de var gjorde de precis som mamsen sa :-) En lång bilresa senare rullar vi in i pakeringshuset vid Globen! Det var Monster Jam som stod på dagordningen till deras stora förtjusning. Stora monstertrucks som kör som galningar. Ögonen lyste på mina pojkar och det ska väl erkännas att mor i familjen var rätt imponerad också. Hunken med förstås...

Jag måste säga att barn kan vara fantastiska ibland. I fredags (dagen innan resan till stockholm) åkte vi till Snadviken på begravning. Hunkens morbror har gått bort efter att ha varit mycket sjuk i flera år. Barnen var med och det var 16 mil enkel resa, som de klarade av galant! I normala fall kan vi inte ens åka till närmsta samhälle (4 km) utan att de hittar fem nya sätt att reta gallfeber på varann.
Så summa summarum har pojkarna åkt 32 mil utan att bråka i fredags och 32 mil utan att bråka i lördags!!!! Vänta, ska bara rita ett kors i taket.....

Den här jävla finanskrisen som alla pratar om har jag inte orkat oroa mig för men igår meddelade de på Hunkens arbetsplats att det är ett stort varsel på gång:-( Känns jäkligt oroligt måste jag säga. Hunken har bara jobbat där sen februari så han hänger onekligen löst. Men det är bara att ha is i magen och se hur det utvecklar sig. Ingen vet vilka som får gå ännu....Det skulle bli tufft att klara huset på bara min futtiga vårdlön och en löjligt låg a-kassa.

Storhunden har inte blivit frisk ännu heller. Trots penicillinkur så fortsatte hennes sår att vätska sig och vara fula. Vi ringde veterinären och fick byta till ett annat penicillin och peppar peppar har det vänt. Nu vill jag bara att hon ska bli bra så att allt kan återgå till det normala här. Hon har gått med sin tratt på huvudet sedan 20/10 och de brukar bara vara en si så där åtta tio dagar annars.

Dagens Lillis:

-Mamma, i natt har jag drömt något.
- Jaså, vad då?
- Det vet jag inte men det var kul.
-Ok

Nu ska jag gå och göra något gott av en stor klump älgfärs!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: jessie

älgfärs nej hjälp

2008-11-12 @ 12:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback