Vad sägs om en ljus vårdag??

Det är iallafall vad jag längtar efter nu. Några små glimtar med försmak av våren har ju kommit men jag längtar bara efter att kunna gå ut med hunden när det fortfarande är ljust. Säga vad man vill om att bo på landet, det är ju så lätt att bara gå ut i skogen när den ligger inpå husknuten...om man inte bor tätt inpå en snårskog där man behöver en stor motorsåg för att komma fram :-) Det är väl ganska knäppt att bo på landet och åka in till byn för att ta en hundpromme. Det blir bättre när man åtminstone ser var man sätter ner sina 36:or så man slipper snubbla omkring som en full hare.

Storis filosoferar över döden mycket nu. Funderar hur det känns när man är död...Vad svarar man på det??? Hans teori är iallafall att det varken känns som svart eller vitt och att man inte kan känna sin nacke:-/ Gullegubben funderar på så mycket nu...

Vi kämpar på med att försöka få Nisca rumsren just nu. Kisseriet är hon kanonduktig på men bajseriet är det sämre med. Man kan vara ute med henne upp till en timma och direkt när vi kommer in så sätter hon sig på ett av sina två utvalda ställen och bajsar, grr....
Annars är hon kanonduktig. Lyhörd och pigg på att lära sig nya saker. Inkallningen funkar jättebra samt de vanliga kommandona om sitt, ligg och stanna:-) Vi har till och med börjat på med kryp nu...
I söndags la jag min första korvruta som är början till att spåra, det funkade klockrent men tokhunden är mer förtjust i äpple än i korv så det gäller att inte tugga på ett sånt när hon ska koncentrera sig på något annat...

Här är det sportlov nu så vi ska försöka hitta på något roligt tillsammans under veckan!

Tjing!

image28
Så här ser det ut de fina delarna av vår skog, då vill man inte traska i mörker i de sämre delarna:-) En tia till den som hittar vår stora vovve:-D

Kommentarer
Postat av: Smarran

Ja jag jobbar denna vecka ut sen är jag arbetslös igen tills nästa gång..ler

Hoppas det går bra med bebis voven hon är så söt.

kram kram

2008-03-04 @ 10:50:46
Postat av: Carro

Hallå bruden vart e du!!Saknar dig!Du måste ju skriva lite snart jag kollar varje dag jue...men inget har hänt...suck...
SKRIV KVINNA SKRIV!!!!!

Love u


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback