Vitlök och nyponsoppa...

...är den kulinariska sammansättning min alldeles egna Hunk stjälpte i sig igår *grinar illa*. Han gör samma sak varje gång han känner sig hängig, I tretton år har detta pågått alltså och han har fortfarande inte fattat att tre vitlöksklyftor tuggade rakt ner i magen får honom att spy *tss* och sen mår han sämre...Say no more.

Två barn med någon konstig form av magsjuka har jag hemma idag. De är så sjuka att de spyr om de måste klä på sig eller plocka undan saker de släpat fram men slåss, det kan man tydligen göra även om man ligger i sjuksäng, ironiskt...Egentligen är det bara Mini som har varit riktigt magsjuk, Storis hade magknip imorse så jag vågade inte släppa iväg honom till skolan men det verkar ha varit ett falsklarm.

På lördag ska jag gå ut på krogen! Skitläskigt är det, jag känner mig jättegammal för det var så länge sedan sist. Kommer stå där som ett fån och inte veta hur jag ska bete mig...eller också kommer jag att ha kul, man vet ju aldrig *s*

Egentligen skulle jag ha passat på att ta en ordentlig städning här idag men röran är så stor att jag inte vet i vilken ände jag ska börja, så det blev inte i någon ände alls, känner mig jättelat. Samtidigt känner jag mig lite busig som släcker all belysning och tändr stearinljus för att slippa se dammet, effektivt!!

image26

Sätter in en sommarbild från vårt hus, lätt att längta efter sådana här dagar i vintermörkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback